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HPP Daytona

Posted: Fri Nov 06, 2009 12:56 pm
by Jeece
Je ne sais pas ce que je dois en penser... :snif: ou :ghee: ?

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We've been hearing about this car for three days, but we just couldn't find it. Then, just before lunch, one of our intrepid reporters tracked the beast down within the tropical bowels of Las Vegas Convention Center's Central Hall. Behold: the HPP Daytona!

Yes, it's a new Dodge Challenger wearing a Charger Daytona costume, but updated for today's muscle car aficionados. Under the hood sits a standard 5.7-liter HEMI V8, further proving the point that when it comes to the Daytona/Superbird, it's what's on the outside that counts! Luckily for us, HPP did a pretty decent job on the outside.

The nose cone works, and works well. Here comes the hate mail, but this author thinks the nose actually looks better than the original 1969 Charger Daytona's does. Here's a pic for reference. To be fair, the HPP's schnoz is actually much more like a Plymouth Superbird's than the Dodge. The wheels are great, the fake vents on the door are bad, the stance is right... and then we get to the rear wing.

While we're positive that it's the same dimensions as the mondo-sized Daytona/Superbird wing, the new Challenger's trunk is about half the length of the Sixties/Seventies cars. Meaning it looks... not quite right. Also, this Mopar muscle car has grown so much since forty years ago that the car is just screaming for more wing. But we'll still happily take one, as the HPP Daytona was/is totally worth the hunt.
Source et photos

Re: HPP Daytona

Posted: Fri Nov 06, 2009 1:54 pm
by Imprez
J'suis sûr qu'ils vont en vendre, après tout il s'en est vendu des Superbird / Daytona dans les années '70...

Re: HPP Daytona

Posted: Sat Jul 31, 2010 1:36 pm
by Jeece
Article Motortrend avec photos du kit de production.

J'avoue que j'hais pas la Superbird en bleu par contre... :rouge: mais j'sais pas, something doesn't seem... right?

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Ask a Plymouth aficionado which model best represents the defunct brand and you will likely hear the word "Superbird." If you long for your own high-spoilered muscle car, Heide Performance Products will sell you the parts to transform your current Dodge Challenger into a modern imitation of the Road Runner Superbird and its sibling Charger Daytona.

Quite possibly the quintessential Plymouth, the Superbird was originally developed for NASCAR in the early 1970s and has since become a coveted collector's vehicle. The cone-like front nose and tall rear wing are the trademarks of the Superbird and Charger Daytona, and if that's your cup of tea, Heide can help your modern-day Challenger.

The base package starts from $16,395 and includes a new front end, a rear wing, requisite graphics, forged aluminum wheels, a revised gauge cluster, new shifter, and floor mats. Customers desiring more looks and performance can select from a variety of additional options, including a new hood, ground-effects kit, custom paint, tires, supercharger, Magnaflow exhaust, and coil-over suspension.
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Re: HPP Daytona

Posted: Sat Jul 31, 2010 9:49 pm
by twincam
yark

Re: HPP Daytona

Posted: Sat Jul 31, 2010 11:38 pm
by lafe005
je trouve ça sharp.... parce que j'aime ben les muscles cars.!!

Re: HPP Daytona

Posted: Sun Aug 01, 2010 10:43 am
by blackeyes
Les mags font dur et le devant manque un peu de desing(de rondeur) Ce genre a bel et bien existé dans les années 70 mais moi je n'ai jamais vraiment trippé.

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Re: HPP Daytona

Posted: Sun Aug 01, 2010 10:46 am
by Wowlesmoteurs
blackeyes wrote:Les mags font dur et le devant manque un peu de desing(de rondeur) Ce genre a bel et bien existé dans les années 70 mais moi je n'ai jamais vraiment trippé.
moi je dirais plutôt les années 60.............

Re: HPP Daytona

Posted: Sun Aug 01, 2010 11:58 am
by lafe005
Wowlesmoteurs wrote:
blackeyes wrote:Les mags font dur et le devant manque un peu de desing(de rondeur) Ce genre a bel et bien existé dans les années 70 mais moi je n'ai jamais vraiment trippé.
moi je dirais plutôt les années 60.............
c'est vrai que ca fait plus: cap de roues des années 60...

Re: HPP Daytona

Posted: Sun Aug 01, 2010 12:52 pm
by Wowlesmoteurs
lafe005 wrote:
Wowlesmoteurs wrote:
blackeyes wrote:Les mags font dur et le devant manque un peu de desing(de rondeur) Ce genre a bel et bien existé dans les années 70 mais moi je n'ai jamais vraiment trippé.
moi je dirais plutôt les années 60.............
c'est vrai que ca fait plus: cap de roues des années 60...

je parlais plus des Charger Daytona avec ce devant et immense aileron "photo" qui ce faisait ds les années 60, pas 70.....

Re: HPP Daytona

Posted: Sun Aug 01, 2010 1:44 pm
by lafe005
heu... s'tu moi qui est plus jeune que toi .!! :0

un superbird ou un Daytona avec l'aile et le devant style "oiseau", est de l'an 1970 ben pile.!!
ben, vue que tu aime ca joué sur les mots... c'est de Avril 1969 @ 1971... qu'il en ont produits...

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http://www.allpar.com/model/superbird.html

c'est de ces 2 modeles que l'ont parlent... pas des autres avant ou apres...
un autre qui lis en diagonale... ;-)

Re: HPP Daytona

Posted: Sun Aug 01, 2010 11:30 pm
by blackeyes
S'obstiner pour fin des années 60 plutot que début 70 faut pas avoir grand chose a faire sauf chercher le trouble. Wow, Wow, Wow :mdr3:

Re: HPP Daytona

Posted: Mon Aug 02, 2010 12:34 pm
by chiroky
Coût ben moins cher faire un remake à la hollywood que de développer un nouveau char... sans compter les nostalgique qui vont se l'arracher!!! Un bon coup assurer pour KyslER!